Goda och nyttiga efterrätter med frukt:

Som de flesta vet är det väldigt viktigt och nyttigt att äta frukt varje dag. En näve frukt om dagen är att rekommendera!

Vill man göra det nyttiga till något finnare och mer lockande kan man trä upp frukter på ett spätt. Det är bara att låta fantasin flöda när man skall välja vilka frukter som skall köpas, men kom ihåg att ju färggladare desto bättre!

En annan god efterrätt är att koka frukt, exempel ett päron eller äpple. Vill man servera det lite mer festligare kan man blanda frukten med lättglass.

Det finns så många goda och nyttiga efterrätter. Något att rekommendera är vanlig grekisk yoghurt blandat med lite honung och nötter. Vill man så kan man blanda i en passande frukt också. Väldigt gott!



       

Kommentarer
Postat av: Ana

Jag kan tänka mig att bjuda mina vänner på fruktspätt, verkar gott och finare att bjuda på en mysig fredag kväll!

2008-11-25 @ 16:01:58
URL: http://mjaubaby.blogg.se/
Postat av: Ana

Jag kan tänka mig att bjuda mina vänner på fruktspätt en mysig fredags kväll!

2008-11-25 @ 16:03:45
URL: http://mjaubaby.blogg.se/
Postat av: LeMön

Hej och hå ät äpplen ett och två

Frukt är gott inte lik trist och grått

2008-11-27 @ 16:07:02
Postat av: Maja

åh frukt är gott:D

Kan ni inte slänga in nått tips på typ kokad frukt :P

hade varit kul att se hur man gör å hur det smakar^^



lycka till!

2008-11-27 @ 16:12:58
Postat av: Råttski

Nej alla vet att godis är så mycket bättre än gammal tråkigt frukt! Ger dig den energi som du behöver ;)



2008-12-03 @ 23:05:14
Postat av: Alina

Nighty night :)

2008-12-03 @ 23:06:43
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0