Smoothie: Snabbt och nyttigt mellanmål!

Smoothie fungerar perfekt som mellanmål och som en del av din frukost. Den innehåller bra fetter eftersom den innehåller någon form av yoghurt, mycket vätska av olika sorters juicer och en massa antioxidanter av frukt och bär. Smoothie är perfekt för ditt välbefinnande eftersom antioxidanter är bra för din kropp. Antioxidanterna tar bort dem fria radikalerna, dem som kan bryta ner kroppen.   


Exempel på vad du kan ha för att få upp energin i din kropp efter ett träningspass:

2dl mjölk

1 banan

3 msk O'boy

Gör så här:

Blanda alla ingredienser i en mixer, servera i ett glas. Den här smoothien har snabba kolhydrater från o'boy eftersom den innehåller socker och det behöver din kropp efter en träning. Om du skall ta en smoothie som mellanmål bör du akta dig för de snabba kolhydraterna. Byt då ut exempelvis o'boy mot frusna bär/frukter etc. 


Exempel på en nyttig smoothie som mellanmål:

Hallonsmoothie
2 1/2 dl vaniljyoghurt eller mild naturell yoghurt
1/2 banan
1 dl frysta hallon

Blåbärsmoothie
2 1/2 dl vaniljyoghurt eller mild naturell yoghurt
1/2 banan
1 dl frysta blåbär

Fruktsmoothie
2 1/2 dl vaniljyoghurt eller mild naturell yoghurt
1/2 banan
1 kiwi, persika eller mango



Källa: http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=360878
Skrivet av: Hannah&Susanna


Kommentarer
Postat av: EMELIE VON JORDGUBBE

undebar blogg, så intressant med alla fina tips om både mat och hälsa :D

2008-12-01 @ 21:46:49
URL: http://evef.blogg.se/
Postat av: Linda D

Jag vet vad jag ska ha till mellan mål imon :P.... när jag har brist på fantasi så är detta en toppensida att vända sig till. Fortsätt så och ni kommer förgylla mina dagar!

2008-12-03 @ 22:14:16
URL: http://dissadnr1.blogg.se/
Postat av: Marina

Sån här har jag faktiskt smakat på , riktigt god och bra :D

2008-12-03 @ 22:51:09
Postat av: susanne

Mmmm va sugen jag blir! Kan du inte göra en till mig nu när jag e sjuk!?

Kram mamma

2008-12-05 @ 13:37:15
URL: http://hannahborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0